Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. Kazimierza Wielkiego 9

We have 82 guests and no members online

Wycieczka do Guimaraes i Bragi- maj 2021

logoerasmus

Nasza grupa, zgodnie z programem, ruszyła w sobotę 29 maja na wycieczkę do Guimaraes i Bragi. W pierwszym mieście zwiedzanie zaczęliśmy od zamku w którym narodziła się Portugalia.

Tak głosił napis na murach. Dokładnie zaś, urodził się tam pierwszy król Portugalii - Alfons I Zdobywca. W mieście oczarowały nas urokliwe uliczki łączące się z centralną częścią starego miasta - rynkiem. Następnie udaliśmy się do Bragi - stolicy dystryktu.

Zaczęliśmy od wzgórza oddalonego od miasta o kilka kilometrów. Tutaj również, otoczeni zielenią ruszyliśmy na zwiedzanie. Kiedy wyszliśmy na dziedziniec kościoła Bom Jesus do Monte, naszym oczom ukazał się wspaniały widok na całe miasto. To jednak nie było najbardziej ekscytujące o czym przekonaliśmy się po zejściu na dół po pięknych barokowych schodach i spojrzeniu w górę. W centrum miasta mogliśmy podziwiać między innymi katedrę i tereny pełne ciekawych aranżacji zieleni. Nieco zmęczeni i bardzo zadowoleni wróciłyśmy do hotelu w Apulii.