Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. Kazimierza Wielkiego 9

>>>     NASI PARTNERZY     <<<

ata car logo logo brofa carsed logo new male5(1) osm sieldce1  


logoAP  moscibrodu   CHODOWIAK zakatek    

 

Odwiedza nas 77 gości oraz 0 użytkowników.

Bo jak nie my to kto?

                                                                                                                           3E619680 D0E8 4176 80B6 E637F8679FD9

Znacie pewnie salę 39 w naszej szkole. To sala, w której uczymy się niemieckiego.

Prawda, że jest wyjątkowa? Kolorowa, ze stolikami jak w kawiarni i ścianami, na których poodbijane są łapki maturzystów.

Jednak naprawdę wyjątkowa stała się dzięki naszemu (grupom z 3tk i 3tż) skromnemu udziałowi!

Razem z p. Anką Kizeweter wzięliśmy udział w konkursie na najładniejszą pracownię języka niemieckiego w Polsce- Deutsch hat Klasse, organizowanego przez Goethe Institut i to zmieniło właściwie całe nasze podejście do pracowni, języka i siebie.

Na początku mieliśmy kosmiczne pomysły (huśtawka zwisająca z sufitu, dywany, kolorowe lampy jak na dyskotece), ale z realizacją był pewien problem... 

Zaczęliśmy trochę czytać o tym jak przestrzeń wpływa na naszą koncentrację i naukę i zainspirowaliśmy się kilkoma rozwiązaniami.

I tak:

- nad drzwiami stworzyliśmy powitalny szyld- Willkommen im Paradies- to tak na osłodę, zanim rozpęta się ....lekcja niemieckiego!

     A449350A AA60 4F4E 801A FE343A778BE2      

34FB665C C086 422F A85C 94FD3EEE226E           A2BCC15D 48B7 4AFE B47D A3891CEC7E66

- drzwi to nasza wizytówka tematu, nad którym obecnie pracujemy i tak pojawiły się walentynki, wynalazki, nasz patron, wiosna:)

- w naszej klasie jest jeden żółty element, który pomaga powrócić mózgowi z opcji stand by do aktywności

- na środku sufitu znajduje się lina, do której mocujemy nowe słówka własnoręcznie wymalowane, ale też jabłka jesienią, pomarańcze i ozdoby zimą, pisanki przed świętami

41E710EE 3D72 4A4F 8550 BE0D623B183D       B85B4140 C5D4 4574 AF06 5FA5CADEC541

- firma Hafen podarowała nam europalety i płyty pilśniowe, z których zrobiliśmy "Ausleihstation",

czyli miejsce, w którym możesz wypożyczyć przybory szkolne, taśmę klejącą, klej, kiedy pracujesz nad projektem

- w rogu sali jest też nasza "Tankstelle"- kącik herbaciany. Kupiliśmy białe kubki, które pokryliśmy niemieckimi cytatami i rysunkami i następnie przywiesiliśmy na ścianie.

7EBD0B63 F780 4110 9740 C4C9E5F305F0       E87902D2 BADF 432A 92B9 8F649E5301F5       891638C0 E20E 4BEB B5C4 9AFA25077BB9      B104E742 0557 443F 9FFF A071F899B1EB

 

Obok nich mamy pudełka z herbatą i ziołami Infoblatt- tablicę informacyjną ich działania. kiedy jesteśmy zmęczeni, sięgamy po miętę, kiedy boli nas gardło po rumianek itp.

Obok kącika herbacianego mamy uszyty wielki koc i stół z palet na środku, to super miejsce na pogaduchy i ustalanie co robimy i jak dzielimy się w projektach.

Jest tam też płyta pomalowana farbą tablicową do zapisywania ważnych informacji i słówek.

0B0B6ABF AD28 47E4 90F5 D31B4663563A       A97C6421 41D1 46F2 A0FE 03FF43CC5348        17800F6E 0F1F 442E B6A5 80AD7C4067E4       A5782B47 97A0 4FB7 98D1 F540AD3FE15D

 

Wyrzuciliśmy stare plakaty, tworzymy ciągle nowe, wieszając je nie tylko na ścianach pracowni, ale też korytarzu.

     417DB8E4 322D 4495 B6A7 E80A5A2E0FF8       BCB5D0A4 401F 41E6 969E FE2C0B804DF4     3F34AD5A D493 4C53 A2F3 66F8FB0B80B9    2153EB8E 421F 4EC9 8659 E2D313EDC489

   0F1BD6F6 2260 40E3 9AD0 C80263A6E4F0     67DF614C 75DE 4E74 97AC BC9032A0BF1A     260CA448 B737 444B A335 F171AE2AFCC7   

 22BEC16D FE1B 4896 B0C3 2045650ED8C8     68E06F91 41C4 4A1A ADA7 787E9C8C97E5     C7619204 B2CC 49E6 93E9 0163A9BADC9D

- Nasze kwiaty dostały szyldy motywujące, powinny lepiej rosnąć;) dzięki patrzeniu na nie, łatwiej zapamiętujemy słówka.

           0C132D24 71C4 4757 A6E9 5F0C6A95758D1       EC4C1129 9452 46F5 B695 47C2C60A1535     

Stoły zakryliśmy papierem pakowym, możemy na nich pisać nowe słówka, rysować i komunikować.

Na oparciach naszych krzeseł mamy motywujące przymiotniki, kto na takim krześle siądzie, staje się trochę taką osobą:)

                                                                                        03AF538A 3F4B 4A5A AA46 FBC27536C5A0      961A9861 160C 405B 9877 5F74BB7EAC40                                            

W pracowni był już kominek, kupiliśmy nowe olejki eteryczne (np. pomarańczowy), które pomagają się koncentrować. 

Podczas niemieckiego puszczamy muzykę, na szczęście już nie tylko barokową.

Widzimy, że nasza pracownia podoba się innym klasom, inspirują się i dokładają nowe pomysły i o to chodzi! Bo nasza sala to żywy organizm i zmienia się jak my.

Zróbmy to samo z innymi salami!

Oto co dał nam ten projekt mentalnie:

Projekt ten pozwolił nam uwierzyć w siebie. Dzięki temu mogliśmy stać się jednością, grupą która wierzy, że może coś zmienić, mimo przeciwności losu.

Trud włożony w działania na rzecz szkoły i zmianę klasy dał nam poczucie wartości oraz ścisłej przynależności do społeczności szkolnej.

Projekt nauczył nas współpracy, nie tylko w obrębie klasy, ale też współpracy z innymi uczniami szkoły.

Nasz projekt nie kończy się na zmianie pracowni numer 39, lecz trwa dalej. Udział w nim obudził w nas nie tylko chęć do nauki w szkole,

ale też kontynuowania jej nieformalnie np.: udział w zajęciach otwartych UPH, wyjazd na Politechnikę Warszawską na wystawę "Erfinderland".

Aktualnie zajmujemy się projektem, który ma na celu promowanie ochrony środowiska i w związku z nim organizujemy tematyczne warsztaty językowe dla innych klas.

"Mitdenken, Mitentscheiden, Mitmachen!"

Krzysiek i Aśka z 3 TŻ